בס״ד
8/01/2025 ח׳ טבת התשפ״ה
מחכים לטכנאי שלא מגיע? כך תקבלו את הפיצוי המגיע לכם
*מאת: עופר מרום, מומחה לענייני צרכנות*
"לקחתי יום חופש מהעבודה, חיכיתי שש שעות, והטכנאי פשוט לא הגיע", מספרת דנה כהן (35) מרמת גן.
"כשהתקשרתי למוקד השירות, נאמר לי שהטכנאי 'נתקע בפקק'. נשמע לכם הגיוני?"
מסתבר שסיפורה של דנה אינו יוצא דופן.
מנתוני המועצה הישראלית לצרכנות עולה כי בשנה האחרונה התקבלו אלפי תלונות על אי הגעת טכנאים במועד שנקבע.
אך מה שרבים מהצרכנים אינם יודעים – החוק בישראל מחייב את החברות לפצות אתכם.
300 שקלים- זו רק ההתחלה"
עו"ד רונית לוי, מומחית לדיני צרכנות, מסבירה: "החוק קובע פיצוי מינימלי של 300 שקלים במקרה של אי הגעת טכנאי.
אבל זה לא נעצר כאן – אם הפסדתם יום עבודה, אתם זכאים לפיצוי נוסף".
לדבריה, רוב החברות מעדיפות לשלם את הפיצוי מיידית כדי להימנע מהליכים משפטיים.
איך תובעים את הפיצוי?
מדריך מעשי:
1. תעדו הכל – שמרו צילומי מסך של ההתכתבויות והשיחות
2. פנו לחברה בכתב – דרשו את הפיצוי המגיע לכם על פי חוק
3. אם אין מענה תוך 14 יום – הגישו תלונה למועצה לצרכנות
4. כאפשרות אחרונה – פנו לבית המשפט לתביעות קטנות
הצרכנים מתעוררים
"אנחנו רואים מגמה חיובית", אומר עופר מרום מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות לשעבר.
"יותר ויותר צרכנים מודעים לזכויותיהם ודורשים את המגיע להם. החברות מתחילות להבין שזול יותר לתת שירות טוב מאשר לשלם פיצויים".
מה אומרות החברות?
פנינו למספר חברות גדולות במשק. רובן בחרו שלא להגיב, אך דובר אחת החברות המובילות מסר: "אנחנו משקיעים משאבים רבים בשיפור השירות.
במקרים של תקלות, אנחנו מפצים את הלקוחות מעבר למתחייב בחוק".
טיפים להתמודדות עם אי הגעת טכנאי:
* דרשו אישור בכתב על מועד ההגעה
* בקשו מספר טלפון ישיר של הטכנאי
* תעדו את זמני ההמתנה
* שמרו על כל המסמכים הרלוונטיים
לסיכום
אי הגעת טכנאי היא לא גזירה משמיים.
החוק מגן עליכם, ואתם זכאים לפיצוי.
אל תהססו לדרוש את המגיע לכם – זו לא רק הזכות שלכם, אלא גם הדרך לשפר את השירות לכולם.
"המאבק הוא לא רק על הכסף, אלא על הזמן שלנו" – דנה כהן
*למידע נוסף:* המועצה הישראלית לצרכנות – כאן בשבילכם 24/7
מוקד פניות הציבור: 1-700-700-700
עופר מרום הוא מתמחה בתחום זכויות הצרכן.
הכתבה מבוססת על תחקיר מקיף שנערך במשך שלושה חודשים וכלל שיחות עם עשרות צרכנים ומומחי צרכנות.